Choklad är min svaghet

Jag är lite lustig, jag äter inte särskilt mycket mat, förmodligen mindre än jag borde. Jag äter knappt glass, jag dricker inte läsk och godis är ingen favorit, med ett undantag. Marabou mjölkchoklad är min stora last. Jag får aldrig nog av det, och det är inte choklad i allmänhet heller. Choklad är okej, såvida det inte handlar om choklad från Marabou. Jag vet inte vad det är som gör den så underbart god, men den slår alla andra sorters choklad med hästlängder.
Jag kommer ihåg en gång för några år sedan då min mamma och syster gick ner til tvättstugan utan mig. Jag satt kvar och kollade på tv, med en 200 grams chokladkaka framför mig, Marabou såklart. De kom snart upp igen och upptäckte till sin stora förvåning att det bara fanns en rad kvar av chokladkakan. På 10 minuter hade jag satt i mig nästan 200 gram choklad, och det värsta är att jag inte minns att jag gjorde det. Jag minns att jag tog en, kanske två rader, men en hel chokladkaka? Aldrig.

Jag känner mig lite smådeppig, har just ätit upp nästan en hel 200-grammare och har dåligt samvete för det. Tänkte trösta mig själv lite med att se en film innan jag går och lägger mig. Tänkte se antingen Georgia Rule eller Four Brothers, eftersom Garret Hedlund spelar i dem :) Garret är snygg. Mycket snygg. Dessutom spelar han Murtagh i Eragon. Filmen är visserligen dålig men båda böckerna, Eragon och Eldest, är bra och Murtagh är min favoritkaraktär. h3h3h3.

Kommentarer
Postat av: Jacie*

Jag håller me dej, är helt beroende av marabou mjölkchoklad. Så sjukt gott! Det värsta är ju samvetet sen... att äta mycket choklad är ju inte direkt hälsosamt :/ men om man hade kunnat leva på att bara äta choklad hade jag nog varit en utav dem som gjort de :P

2008-04-30 @ 10:58:55
URL: http://Jac1e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0