GEEK ALERT

En budget på 500 kr i månaden är inte lätt att leva med, särskilt inte när man spenderar halva budgeten samma dag man får pengarna.

Anywayz. Idag är jag glad. Idag är jag oerhört töntig. Men låt oss säga så här: jag går Sveriges töntigaste gymnasielinje. Jag går i en klass fylld av datanördar, spelnördar. Själv spelar jag inte så mycket, så jag är inte lika töntig som mina klasskamrater (nu låter det kanske som om jag föraktar allt töntigt, och som att jag hatar alla som är töntiga men det gör jag verkligen inte - att vara töntig är koolt, och jag tycker att mina tönt-klasskamrater är oerhört koola). Mina geekpoints har legat en bra bit under mina klasskamraters, fram tills nu. Idag har jag köpt något så töntigt, att det har fyllt på min geekpoints-mätare en redig bit, och jag är nästan ikapp mina klasskamrater. Idag har jag köpt en leksak, en actionfigur, föreställande en karaktär ur ett japanskt tv-spel. WOHOO THE GEEKPOINTS REGNAR NER ÖVER MIG! Seriöst, det är svårt att hitta något töntigare att köpa men jag är glad!
Bilden nedan föreställer mitt kap (okej, kap och kap - 338 spänn för en actionfigur av plast men den är typ direktimporterad från Japan så det är okok), karaktären Axel ur spelet Kingdom Hearts som jag är mer eller mindre besatt av. Jag köpte den på Science Fiction bokhandeln i Gamla Stan, Stockholm, och de har även de andra dockorna ur samma serie - Sora, Roxas och Kairi. Det är dockor jag ska införskaffa snarast möjligt men förmodligen får det vänta tills efter sommaren då jag kommer ha det lite bättre ekonomiskt. Om jag inte får en av dockorna i födelsedagspresent förstås, wohoo, fyller ju år i juli.

Skillad som jag är lyckades jag ha sönder honom det första jag gjorde, när jag skulle byta ut hans händer mot nya händer som kan hålla i hans übercoola vapen, ledkulan fastnade inuti hans arm och jag får inte ut den så nu har jag en enhandad Axel, ett par händer och en trasig hand. Way to go!


Axel

Ja, så töntig är jag. Jag lägger pengarna på actiondockor istället för kläder och smink. Det är inte sant dock, nästa månad då jag återigen får pengar ska jag införskaffa ett par nätstrumpbyxor jag kan ha till mina korta, svarta shorts så att jag kan gå runt och se ut som en prostituerad i Portugal i sommar, och på torsdag (förhoppningsvis) ska jag kompensera min töntighet med ett par knälånga byxor från den blåa räven, Blue Fox. De är rejält stora och jag tappar dem när jag går men jag har nitbälte som håller upp dem så det är lungan.

Kommentarer
Postat av: emma

Ååh, hatar att lägga budget. Tänk om man bara föddes ekonomisk oberoende? :D
Härlig header btw, vem har tagit själva bilden?

2008-04-28 @ 19:01:36
URL: http://litenemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0