Melankoli, någon?

Ett år har gått. Första året på gymnasiet har passerat snabb, och när jag sätter fötterna i skolan igen i höst blir det för att börja årskurs 2.
Jag har längtat efter idag, efter att sommarlovet ska komma, men nu när det väl är här så känns det bara tomt. Precis som det gjorde förra året. Det kunde väl ha berott på att jag då slutade nian, och lämnade den klass jag gått med sedan jag var tio år. Sex år tillsammans med en klass som jag både älskade och hatade, i en skola som både låg mig varmt om hjärtat och som jag med glädje lämnade. Sex år är nu borta, vi kramades och grät och lovade att hålla kontakten, ett löfte som jag visste aldrig skulle hållas. Vi hade fått nog av varandra. Jag förstår tomheten då, slutet på något viktigt lämnar såklart märken. Men nu, idag? Jag kommer ju träffa alla igen om elva veckor, och allt kommer falla tillbaka i gamla vanor. Jag kommer ju snart få tillbaka det, så varför känns det så tomt?


Kommentarer
Postat av: Axel

DUMMA DIG! Du har sommarlov och ska lata dig tills augusti! Men 'ndå, vi har fem skoldagar kvar... Som ANTAGLIGEN inte kommer vara seriösa. På tisdag går jag 11-14 (egentligen till 15 för jag har bad halv tre), på torsdag är det maskeradbrännboll typ 8-12 (som jag vägrar vara med på). Hehe...



Vår slöjdlärare är ledig och de har inte någon vikarie, så slöjden 8.10-9.20 ryker. Sen har jag nästa lektion 11.00 därför att de har gympa 9.40-10.40 och då har jag hål. (100 minuter. Askul.) Därför sumpar jag att ens gå dit innan 11.

2008-06-05 @ 20:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0