I've come to wish you an unhappy birthday

Jag är medveten om att jag inte är särskilt rolig. Jag är töntig, inte unik på något sätt och jag är inte snygg. Jag är grå och tråkig, smälter pefekt in i den gråa massan. Min blyghet, mitt sociala handikapp, leder folk till att tro att jag är tråkig, vilket stämmer till viss del, men inte helt. Jag är inte den person du skulle välja att ha som vän, men ibland så funkar det inte så. Ibland trycks nya människor upp i ansiktet på dig utan att du själv valt det, och dessa människor kan komma att bli dina närmaste vänner.
Jag vet att jag är långt ifrån perfekt, brister har jag gott om, men faktiskt, även jag har goda sidor, bra kvalitéer. Det är väl dessa kvalitéer som gör att folk stannar, att de fortsätter vara mina vänner, trots att jag inte är rolig, snygg eller unik.
Jag är så oändligt tacksam över att det faktiskt finns folk som stannar, som kanske faktiskt tycker om mig, trots mina brister. Samtidigt förstår jag de som inte vill, inte orkar mer. De som inte klarar av mina brister är bara mänskliga, och jag förstår dem när de går. Jag förstår, men det gör fortfarande ont. Det gör ont när en person som du tror är din vän inte längre vill vara just det. Han går iväg, lämnar dig ensam kvar med sår i själen men du kan inte skrika på honom, du kan inte vara arg och hata honom för du förstår. Du skulle också lämna dig om du kunde.

Häromdagen sa en kompis upp kontakten med mig. Vi var ganska nära varandra ett tag, men han försvann någon annanstans. Vi höll fortfarande kontakten och sågs då och då, men nu bestämde han sig för att bryta. Jag vet inte ens vad jag gjorde för fel. Jag antar att jag inte passar in i hans nya liv. Diss of the year, eller nåt.


I've come to wish you an unhappy birthday
I've come to wish you an unhappy birthday
Because you're evil
And you lie
And if you should die
I may feel slightly sad
But I won't cry
The Smiths - Unhappy Birthday

Kommentarer
Postat av: Emma

I sooooo know how u feel! :) fast man är aldrig unikare än vad man gör sig. lät jag vuxen och tråkig nu? yeah!

2008-09-05 @ 16:36:46
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: A

Just hur unik man är har jag väl lite svårt att tänka mig att man kan ändra på, men nog vet jag att man inte är roligare och intressantare än man gör sig. Men det känns fel att jag ska ändra på hur jag är bara för att anpassa mig efter hur folk vill ha sina vänner. Jag är inte en rolig person, jag är ganska seriös och det har jag väl alltid varit :)

2008-09-05 @ 17:18:35
URL: http://aadvertisingspace.blogg.se/
Postat av: T

Jag skulle välja att ha dig som vän, ja. jag skulle aldrig dissa dig, nej. jag förstår hur du känner dig, ja. jag blev dissad idag, av en som var min vän. eller som jag iaf trodde var min vän. och vi ses varje vecka, minst. :/



jag är inte unik, jag är inte rolig, jag är tråkig och jag är också grå! ;)



men det kommer väl att kännas bättre, någon gång. fan vad jag låter tråkig.



Hu går det med svampplockningen förresten?

2008-09-06 @ 23:34:06
Postat av: T

Och jag tycker om dig!

2008-09-06 @ 23:40:38
Postat av: A

Jag blev inte ledsen direkt, mest bara besviken. Och det var lite som att få allt jag vetat bekräftat liksom. Meh, det är bara konstigt egentligen.

2008-09-07 @ 20:21:09
URL: http://aadvertisingspace.blogg.se/
Postat av: awn

Axel också! Hoppas att du mår bättre snart - den där killen låter som en idiot.



Hoppas alla undersökningar går bra, och att du mår bättre snart. Om jag inte visste att du bara skulle bli förbannad skulle jag skriva att Gud är med dig.

2008-09-12 @ 17:43:10
Postat av: katja

JAG ÄLSKAR OCKSÅ TUGGUMMIN<3<3<3 bloggbesokare.se

2012-10-27 @ 15:27:32
URL: http://www.bloggbesokare.se
Postat av: carola

Jag älskar mycket färg! :D bloggbesokare.se

Postat av: Pialotta

moa din blogg är jätte bra men har letat efter en sån blogg som kajsa har skulle också villja träffa henne <3333... Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***

Postat av: Carin

åh vad roliga ni var då:P valkomna... ^^

2012-12-03 @ 13:23:38
URL: http://www.bloggbesokare.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0