Cast no shadow

Jag behövde verkligen den där extra lediga dagen jag gav mig själv igår, för idag har allt varit helt underbart. Visst har det mycket att göra med det faktum att vädret är perfekt och att det snart är sommar och att min jacka nu är borthängd fram tills oktober som tidigast, men det har också mycket att göra med att jag var hemma igår.

Jag känner mig ofta orolig (mer eller mindre varje dag) och ångest och panik är inget ovanligt för mig, men idag har jag bara känt mig... Lugn. Det är det bästa ordet jag kan komma på just nu. Oron är som bortblåst för tillfället och jag vet att den kommer tillbaka imorrn eller i övermorgon, men jag är bara glad och tacksam för att jag fått må bra idag.
Det kommer vissa dagar ibland då jag bara känner mig lugn och jag mår bra, saker som i vanliga fall verkat fruktansvärt oroväckande berör mig inte dessa dagar, och det omöjliga känns plötsligt möjligt. Jag är så tacksam för dessa dagar, och jag undrar om det är så andra mår nästan hela tiden. Jag vet att det inte är normalt att må som jag mår och om jag någonsin kan komma att må "normalt", är det så här det är då? Kommer det kanske komma en dag då jag får må helt bra, på heltid? Kom gärna snart i sånna fall, ja tack!

Weather
Sickla Udde, inte tagen idag



...och Axel: jag kommer inte ta bort lösenordet från min första blogg. Och nej, du får varken användarnamnet eller lösenordet  ;)

Kommentarer
Postat av: jessica

jag känner igen mig i det du skriver, så som du känner igen dig i det jag skriver, hah (: livet är en berg-och-dalbana, och det är uppförsbackarna som är det härliga. förresten är din banner sjukligt fin!

2008-04-22 @ 19:16:02
URL: http://jessecupcake.blogg.se
Postat av: Axel

Buhuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! Nu är jag deprimerad! :'(

2008-04-23 @ 16:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0