Rotation

Cute Is What We Aim For's nya album Rotation har gått på repeat på min iPod i två dagar nu. Och jag har inte tröttnat ett dugg på någon av låtarna. Jag hade helt missat att de släppt ett nytt album så när min kompis spelade upp några låtar för mig blev jag eld och lågor och tvingade honom att skicka dem till mig snarast möjligt.

Rotation skiljer sig en hel del från deras debutplatta The Same Old Blood Rush With A New Touch, på vilket sätt har jag svårt att säga, det är väl hela soundet som ändrats egentligen. Texterna är också annorlunda, men ändå samma. Jag har skitsvårt för att säga varför CIWWAF är så annorlunda nu mot vad de var förut, förutom att de är äldre och skäggigare. Men Rotation är bra, ruskigt bra, och minst lika söt som nummer ett. För det är sött och gulligt som är ledorden när det kommer till CIWWAF, vilket ju också hörs på namnet.

Favoritlåtarna är Navigate Me och Time, och som det ser ut nu så tycker jag nog att Time förmodligen är den sötaste kärlekslåten jag någonsin hört <3


Cute Is What We Aim For, numera äldre och skäggigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0