*sad pandaface*

Sverige ute ur EM. Hade verkligen inte förväntat mig det, åka ut mot Ryssland kändes långt borta. Sverige må vara ojämna men kämpar de på, tuggar och sliter så går det, funkar nästan alltid.
Men igår kände jag inte igen Sverige. De spelade skitdåligt. Ryssland förvånade mig och var riktigt, riktigt bra, och de förtjänade vinsten. Det känns tungt att Sverige inte ens klarade sig vidare från gruppspelen, men vi kommer igen. VM 2010 i Sydafrika, lyckas vi kvala oss vidare dit så är jag, inte 100, men kanske 80 % säker på att jag åker ner dit och hejar. Det blir ett fint sätt att avrunda gymnasietiden på, fotbollsfeber i underbara Sydafrika.
Himla skönt känns det i a f att jag inte är så upprörd över att vi är ute, tråkigt känns det ju men jag accepterar det och går vidare. I vanliga fall tar det ett tag, men inte denna gången. Sverige kommer igen.

Sen har mitt gamla hat mot Tyskland, som startade under VM -06 då tysk media hånade Sverige efter förlusten mot deras landslag, blossat upp igen. De kan helt enkelt inte låta bli att håna alla som inte lyckas lika bra som de. Det irriterar mig något otroligt, jag vet att det är barnsligt men jag kkan inte styra över mina känslor, hah.

Kommentarer
Postat av: Axel

Hahahahaha! Jag ligger här och hånskrattar åt alla sportnördar och nationalister.

2008-06-21 @ 00:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0