Why so serious?

Nyss hemkommen från bion efter att (äntlgen) ha sett den nya Batman-filmen, The Dark Knight. Fantastiskt bra var den måste jag säga, jag tycker i stort sett att alla 'superhero-filmer' är underbara men den här var i en klass för sig. Heath Ledger som Jokern var otrolig, får han inte en Oscar för sin prestation (jag vet att han är död men han har väl någon anhörig som kan ta emot priset) så vet jag inte hur de tänker. Jag skulle kunna sitta i timmar och bara titta på hans minspel, så otroligt duktig är han.

Någon närmare presentation eller recension av filmen känns överflödig, men om det inte räcker med det faktum att det ju faktiskt är Batman och att Heath Ledger gör en fantastisk roll som Jokern så kanske några bilder kan övertala den som inte vill se filmen, för filmen bör ses, annars missar man något stort.



Christian Bale som Batman


Heath Ledger som The Joker


Batman & The Joker


The Joker


Rachel Dawes (Maggie Gyllenhaal) och Bruce Nolan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0