If I cut my hair, Hawaii will sink

Jag vet ärligt talat inte vad det är med mig, men när jag känner mig deppig och är ensam hemma resulterar det oroväckande ofta i att jag sätter saxen i håret. Jag klipper mig numera alltid själv, alldeles för många misslyckade besök hos frisören har fått mig att sluta lita på främlingar med saxar i händerna. Ofta lyckas jag bra med klippningen, det blir jämnt och snyggt och jag känner mig nöjd, men då och då drabbas jag av något som kan liknas vid storhetsvansinne, och jag klipper alldeles för mycket och alldeles för snabbt. Sånt ska dock undvikas i framtiden, för jag vet hur jobbigt det är att vänta på att håret ska växa ut igen.

I alla fall, i väntan på att A Knight's Tale ska buffras (jag kollar online, laddar aldrig ner) så bestämde jag mig för att göra raklugg av min snedlugg. Jag har haft raklugg flera gånger innan och vet att jag passar i det, och jag har funderat på att klippa luggen rakt nu i sommar, så idag fick det alltså bli. Eftersom jag inte är på topp idag resulterade det i att klippningen inte heller blev riktigt topp, så nu sitter jag här med en ojämnt klippt lugg i väntan på att plattången ska värmas upp så att jag kan fixa till luggen och sedan klippa den lite jämnare. Jag ångrar mig lite, och kommer nog börja sakna min snedlugg snart. Jag suger verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0