I'm just a dreamer, I dream my life away

En liten gul stuga i en liten by i södra England. Enkelt inredd, vitt vitt vitt, modernt, stilrent. Mysigt litet kök med en köksö och två barstolar. Trädgård, en liten gräsplätt framför huset, som vätter mot vägen, och en något större yta på baksidan av huset. Gräsmatta, ett äppelträd. Blommor här och var, och ett trädgårdsland där jag kan odla morötter, lök, potatis, jordgubbar. En hängmatta, upsatt mellan äppelträdet och husväggen, och ett bord och två stolar.

Där kan jag bo
, ensam med enda sällskapet i form av en hund, i en liten gul stuga i en liten by i södra England. Med trevliga grannar och en mysig lokal pub där ägaren känner igen alla som kommer och går. Under sommarhalvåret tillbringar jag den mesta av min tid i trädgården, antingen i hängmattan, vid det lilla bordet eller liggandes på gräset, med en laptop, en bok, lite musik eller bara helt ensam. Gör ingenting, tittar på molnen som flyger förbi. Lyssnar på vinden som blåser i äppelträdets grenar. Eller så är jag ute på en promenad med hunden, kameran i högsta hugg och fotar allt som kommer i min väg. Vinkar till de jag möter.

Regniga dagar tillbringar jag inne, dricker te och bakor kakor, tittar på film och lyssnar på regnets smatter.
Ritar och tecknar, skriver mycket, syr kanske litegrann, och fantiserar ihop fantastiska världar med hjältar och hjältinnor, och drakar och onda häxor. Sagor med lyckliga slut.

Sedan kommer hösten och vintern, och jag plockar de mogna äpplena, drar upp potatis och morötter ur jorden och förbereder mig inför vintern och kylan. När första snön faller är jag ute i trädgården och försöker fånga snöflingorna på tungan, och allt eftersom julen närmar sig liknar min lilla stuga mer och mer något ur en annons för julpynt. Varm choklad med vispgrädde på och en romantisk komedi medans kläderna hänger på element och torkar efter lekar i snön. Livet flyter på och allt känns bra, jag mår bra. Utan ett bekymmer i världen.


Drömma går ju. Jag lever i princip i en dröm, jag dagdrömmer så fort jag kommer åt. Världen är alldeles för hård och kall för mig, så jag tar skydd bland mina drömmar. De är så mycket finare än verkligheten.

Kommentarer
Postat av: pam

Taack för det. :)

Kram

2008-06-27 @ 16:00:53
URL: http://pam.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0