Världen är fel

Det är så svårt, minsta beslut som ska fattas känns lika omöjligt som att räkna ut en andragradsekvation och vad jag än beslutar mig för resulterar det i ångest. Det blir till att stanna hemma idag, trots att det är fint väder, för tanken på att åka till Långholmen känns bara fel. Allt har känts fel på senaste tiden. Stanna hemma är fel, gå ut är fel. Min familj, mina vänner, världen, allt jag gör är fel. Jag är fel.

Jag ska ta och titta på A Knight's Tale med underbara Heath Ledger nu, eller eventuellt Little Miss Sunshine som faktiskt alltid lyckas få mig att må lite bättre, hur illa allt än känns. Och kanske ska jag trycka i mig lite mat, men sånt känns också svårt, och fel. Det är för varmt för att äta. Värmen, som visserligen inte är lika jobbig som den var i fredags, ger mig huvudvärk och gör mig smått illamående, trots att jag sitter i avklippta jeansshorts och min nya tisha från Urban Outfitters bredvid ett öppet fönster som förgäves försöker locka in en liten vindfläkt. Det är varmare i Sverige än vid Medelhavet nu. Herregud, vart är världen på väg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0