Prozac nation

Dag 15(?) med fluoxetin.
Jag har tappat räkningen. Men det spelar inte så stor roll. Jag vet inte riktigt hur de funkar ännu, kanske mår jag något bättre. För några dagar sen mådde jag sämre än på länge, men det är klart att dåliga dagar har ju alla, och dessutom ska tabletterna inte börja verka ordentligt förrän om 2-4 veckor. Så än så länge är det möjligt att det bara är placebo.
Det känns iaf som om mina humörsvängningar har minskat en hel del, det känns ganska stabilt om dagarna. Och det är skönt, för de "maniska" perioder jag haft har skrämt mig, och jag har inte känt igen mig själv.

Biverkningar har jag fått också, men inga jättefarliga. Har ibland svårt att sova, och vaknar alltid tidigt, tidigt på morgnarna utan att kunna somna om. De två sakerna har lett till att jag blivit okoncentrerad, fumlig och glömsk vilket reulterade i att jag missade en viktig deadline i skolan, men det var okej för jag pratade med läraren i fråga och efter att ha förklarat min situation med ny medicin så sa hon att det var okej, eftersom det ju inte är likt mig att missa en deadline. Andra biverkningar? Nej. Förutom att mina händer darrar en hel del.

Kommentarer
Postat av: Axel

Var är du? XD



Jag har fått trappa upp min medicin ännu mer. Jag kom på att jag äter fyra tabletter om dagen nu. 1½ på morgonen och 1½ på kvällen lät mindre än tre tabletter dagligen. Nu äter jag 1½ på morgonen, en på dagen och 1½ till på kvällen. Hum.



Jag studar Naturkunskap men det fattar jag inte någonting alls. Jag jobbar med bakterier och skit. Nu ska jag hitta vad som är gemensamt för dem. Och jag kom på att till råga på allt har jag nio uppgifter att göra till Naturkunskapen.



Och vi vet ju hur bra jag är på det. Hejhej sömnlös natt. Tur att jag har bad i morgon, annars skulle jag ha skolkat. Ingen verkar bry sig och man måste ju skita i skolan en hel del för att bli av med studiebidraget. Faktiskt går jag fotfarande på barnbidrag, hela hösten faktiskt. Det är ju till och med det kvartal man fyller och jag är ju novemberbarn. Yahoo!

Saxat från WikiPedia (det här låter vettigt):



"Om man har skolkat eller varit borta mer än 20% av studietiden så får man först en muntlig varning och en prövotid på två veckor. Om man inte förbättrar sig efter dom här två veckorna så får man hem en skriftlig varning hem och ytterligare en prövotid på fyra veckor."



Hehe. Jag har 0% ogiltig frånvaro! Okej, jag har varit sjukanmäld nio lektioner, men sju av dem hade jag ont och två var jag hos sjukgymnasten. Fast en av dem råkade jag ta för mycket sjukledigt (ehe...) för jag trodde sjukgymnasten var 13.30 och inte 14.30. Men jag gick på svenskan ändå för jag är ett stud. Dessutom slapp jag läxa.



Jag svamlar igen, det verkar vara någon sjuk försvarsmekanism för att slippa läxan.



Nej, nu ska jag gå.



Hejdå.

2008-10-14 @ 23:42:07
Postat av: T

uh du har alltså gett upp bloggadnet totalt. det stör mig för jag har din blogg som en av startsidorna och jag har absolut ingen aning om hur man tar bort det. haha<3

2008-11-02 @ 20:12:51
Postat av: Metalnallen

Kom in och läs mina metal o rock recensioner!



Kommentera gärna!

2009-01-15 @ 19:05:25
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Surikat

Kika gärna på min blogg! =)

2009-03-06 @ 20:41:23
URL: http://precisely.webblogg.se/
Postat av: melle

Herregud vad modigt! Står på min bucket list också... bloggbesokare.se

2012-10-27 @ 15:27:22
URL: http://www.bloggbesokare.se
Postat av: Pernilla

"Visst är det typiskt när de inte märker ens suckar och blickar? Nåja, hoppas maten smakade och att godiset smakade än bättre :

2012-10-27 @ 23:27:06
URL: http://www.bloggbesokare.se
Postat av: Didda Dadda Düdda Uusna

Hoppas dina önskningar slår in både gällande en oöm kropp och presenter!

2012-11-09 @ 09:47:18
URL: http://www.bloggbesokare.se/
Postat av: matilda

Klart du ska vara stolt och de som säger fula saker är väl dom som har kilon själv dom skulle vilja bli av med men inte lyckats.. Så ren avundsjuka ;.. Klart det blir häng efter så många kilon. Men man ska ändå vara stolt för det gör sej inte alldel... Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***

Postat av: mamma

Jag orkar inte kolla runt efter en rabattkod eller erbjudande på kläder.

2012-11-24 @ 12:15:42
Postat av: Jonas

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker! Spara upp till 50% på resor världen över hos Hotels.com

2012-12-04 @ 13:03:41
URL: http://bit.ly/HotelscomSE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0