I have mad skills

Klockan är 20:37 och jag sitter i denna stund under mitt skrivbord med laptopen i knät. Snart ska jag krypa ner under mitt täcke och sussa sött och vakna utvilad och glad imorgon. Den senaste tiden har jag börjat tycka att det är ganska mysigt att gå och lägga mig innan klockan ens hunnit bli nio och om så är fallet är man antingen gammal eller sjuk. Och eftersom jag med mina 16 (snart 17 MF) levda år på planeten Tellus knappast kan kalla mig gammal annat än i samtal med femåringar så får det väl bli alternativ 2 som stämmer in på mig. Jag måste vara sjuk, fysiskt eller psykiskt spelar ingen roll, sjuk är jag iaf.

Söndagsångest borde vara ett myntat begrepp eftersom jag knappast är den enda människan på jorden, eller ens i Sverige (avlånga, älskade fosterland, även känt som landet där det är mörkt större delen av året och där sommaren och solen passerar snabbare än man hunnit bära ner grillen från vinden. SKITLAND) som lider av detta. Det finns inte ens en artikel om det på wikipedia, men det planerar jag att ändra på nu.

Så. Nu finns det en artikel om söndagsångest på wikipedia.

Söndagsångest, ett tillstånd då den drabbade ofta känner svår ångest inför kommande vecka och veckan som varit. Söndagsångest är ett vanligt tillstånd bland människor i Skandinavien som ju på grund av brist på solljus tenderar att vara en väldigt deprimerad samling människor.
Socker har visat sig ge tillfällig lindring mot ångesten, men när detta slutar verka, vid det så kallade sockerfallet, känner personen i fråga sig om möjligt ännu mer ångestfylld och behandlingen är därför inte att rekommendera.

Söndagsångest kan även infalla andra dagar under veckan, och begreppet "söndagsångest redan på lördagen" är ett tillstånd då den drabbade inte ens kan få vara fri från sin ångest ens på lördagen, den dagen under helgen då man faktiskt brukar få något gjort till skillnad från söndagen då det inte är helt ovanligt att den drabbade ligger hemma och vrider sig i plågor och ångestfyllda skrik, ofta förstärkt av bakfylla.


För att göra ett långt inlägg längre ska jag nu publicera en lista över bra och dåliga saker i världen. Med tanke på mitt ej så muntra humör lär dåligt-sidan väga något tyngre än bra-sidan, men det kan inte hjälpas och jag är ingen glad person så ingen förväntar sig heller att jag ska se positiva saker över negativa saker i livet.

Bra
Oturligt nog kan jag i skrivande stund inte komma på en enda bra sak att skriva. Eller oturligt och oturligt, det blir ett kortare inlägg och det gläds ju alla av!

Dåligt
- Söndagsångest
- Söndagsångest redan på lördagen
- Spanska-redovisningar
- Redovisningar över huvud taget (seriöst, vad är det med alla jävla lärare som är kåta på muntliga redovisiningar? Har det aldrig gått upp för dem att det finns stackars ungdomar fast i deras våld som drabbas av svår ångest och panik bara av tanken på att prata inför mer än ett par människor, än mindre på ett språk de knappt kan göra sig förstådda på?!)
- Insekterna som börjar krypa fram när termometern visar på plusgrader
- Att jag, trots att det blir ljusare och ljusare ute, får mindre och mindre energi. Vart tar den vägen?! Normala människor får energi av solen men jag tycks bara bli tröttare och tröttare utav den. Att jag inte är normal är väl underförstått men min kropp är ju rent ut sagt sinnessjuk! *hits self*
- Min hjärna som verkar ha drabbats av hjärnhinneinflammation eller dylikt. Jag kan inte tänka. Jag kan inte koncentrera mig. Ställer någon en fråga till mig är det som om någon rullat in en blank skärm framför ögonen på mig och jag sitter bara där och ser ut som ett fån medans jag stammande försöker få fram en mening som kanske har någonting (ANYTHING! VAD SOM HELST!!!) med saken att göra
- Att vatten tydligen ska ha någon sorts renande effekt på kroppen. Två liter ska man få i sig om dagen på ett eller annat sätt och anstränger jag mig, så får jag i mig runt en liter/dag. Att dricka kopiösa mängder vatten leder till att man nästan får bo inne på toaletten då vattnet bara rinner rakt igenom kroppen. TACK.
- Att mamma kommer in, får syn på mig där jag sitter under mitt skrivbord och skrattar mig rätt upp i ansiktet. FÖRLÅT MIG FÖR ATT DU FICK EN ABNORMALT KONSTIG DOTTER MEN CAN YOU PLEASE GET OUT OF MY MOTHERFUCKING ROOM PLOX?!
- Stökiga rum. Antingen kan jag försöka samla ihop min icke-existerande energi för att försöka städa upp på mitt rum, eller så kan jag intala mig själv att det inte är så farligt. Vad är väl lite kläder på golvet, dammråttor i hörnen och ett överbelamrat skrivbord? Jag känner redan att jag håller på att somna och det är inte lika jobbigt att ljuga för sig själv som det är att faktiskt resa sig upp och plocka undan saker.



Nu är jag klar. Jag funderar på att skriva en arg kommentar på Kissies blogg och klaga på hennes svenska som den grammatikhora jag är, men med tanke på att laptopen är fuckad kommer den väl dö lagom till att jag ska publicera det här så att allt jag skrivit är förevigt förlorat i cyberrymden. Laptopen ska ha tre timmars batteritid men den är, som sagt, fuckad, så den dör väl inom de närmsta minutrarna. SKITLIV.


Kommentarer
Postat av: Axel

Det finns ingen söndags¨ångestartikel. Jag var duktig och städade i lördags. Slarvigt, men ändpåå relativt fint.

2008-05-12 @ 22:06:34
URL: http://awn.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0